מקלב תוקף: "משרד התחבורה הותיר עשרות אלפי נוסעים כבני ערובה"

    דוד לזר No Comments on מקלב תוקף: "משרד התחבורה הותיר עשרות אלפי נוסעים כבני ערובה"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "השכר המינימלי הראוי לנהגי האוטובוסים ייקבע כחלק מתנאי המכרז לתחבורה ציבורית, כדי למנוע מצב של שביתה בלתי אחראית כפי שראינו השבוע ב'אגד תעבורה' כשאלפי תושבים נתקעו בלי תחבורה ציבורית". כך השיב שר התחבורה ישראל כץ במענה לשאלתו של ח"כ אורי מקלב במסגרת שאילתה דחופה שהוגשה לשר בעניין השביתה בחברת 'אגד תעבורה' בראשית השבוע.

    ח"כ מקלב שאל מדוע משרד התחבורה אדיש לסבלם של עשרות אלפי נוסעים הנמצאים כבני ערובה בידי נהגי האוטובוסים, בהם גם תושבי העיר אלעד שנותרו כמעט בלי מענה תחבורתי, בעוד שכאשר הרכבת שבתה פעל משרד התחבורה לארגון מערך הסעים אלטרנטיבי כדי שהנוסעים ייפגעו במינימום. "מהם הקריטריונים למעורבות של משרד התחבורה. מתי נוסעים יכולים לקבל מענה ומתי נוסעים נותרים בני ערובה בידי הנהגים", אמר.

    בנוסף תהה ח"כ אורי מקלב האם לא ניתן למנוע שביתות דומות בעתיד בכך שמשרד התחבורה יקבע שכר מינימום לנהגים כבר במכרזי התחבורה הציבורית שהוא מוציא. "הרי כל העילה לשביתה הוא הסכסוך בין הנהגים להנהלת החברה על תנאי השכר. המכרז דורש מהחברות את המחיר הזול ביותר ואז הנהגים נפגעים ושובתים. אולי עדיף לקחת את תנאי השכר שלהם כחלק מתנאי המכרז", תהה.

    על כך השיב שר התחבורה ישראל כץ ואמר כי הנחה כבר בעבר את אנשי משרדו לקבוע את תנאי השכר של הנהגים כחלק מתנאי המכרז. לדבריו, התערבות משרד התחבורה הביא לעליית השכר הממוצע לנהגים ל-32 שקלים לשעה כחלק מתנאי המכרז כאשר היעד למכרזים הבאים הוא שכר מינימלי של 39 שקלים לשעת עבודה של נהג אוטובוס בתחבורה הציבורית.

    "החברה צריכה להתחייב לרף מינימום של שכר שאנחנו קובעים ותנאים נאותים לנהגים וזה שיקול משמעותי מהמכרז. אם החברה רוצה להציע הצעה זולה יותר, עליה להתייעל באמצעים אחרים ולא על חשבון הנהגים", הבהיר שר התחבורה. לדבריו, "למרות תנאי השכר שנקבעו במכרז, בשנים האחרונות חלה שחיקה מסוימת בתנאי השכר ולכן נקבע גם תנאי שכר מינימלים במכרזים לעובדי קבלן בחברות התחבורה הציבורית".

    באשר לעצם שביתת עובדי 'אגד תעבורה' הבהיר שר התחבורה כי "אני נגד שביתות שמותירות את הנוסעים כבני ערובה. זה נוגד את המדיניות שלנו ומי ששובר את הכלים אין לנו עניין לעזור לו". על העובדה שמשרד התחבורה פעל לארגון תחבורה אלטרנטיבית בעיתות שביתה ברכבת, השיב השר כי "הרכבת היא חברה באחריות ממשלתית ישירה, ולכן המשרד פעל בנושא זה. במקרה של 'אגד תעבורה' מדובר בחברה פרטית שמחויבת לכללים עסקיים ברורים".



    0 תגובות